Friday, December 31, 2021

Hälso- och socialvårdsuppsatser

Hälso- och socialvårdsuppsatser



Jag vill hålla fast vid min respitvårdare och bara gå till boende när hon inte kan ta hand om och hjälpa mig. Stanley, T. Dessa är rätten till integritet och rätten till information. Indirekt diskriminering är när en arbetsgivare har en policy som på ytan inte har något med diskriminering att göra men som i praktiken missgynnar en grupp människor mer än en annan. LO4 Förstå det sannolika inflytandet samtida perspektiv på vård- och omsorgsfrågor kommer att ha på utvecklingen av tjänster. Fallforskning har hälso- och socialvårdsuppsatser erkännande i massor av samhällsvetenskaplig forskning, hälso- och socialvårdsuppsatser.





Få hjälp med att skriva uppsatser av hög kvalitet från professionella experter från Students Assignment Help



Inledning Kommunikation är mycket avgörande inom alla områden inom vården. Kommunikation mellan tjänsteleverantören och patienten påverkar alla aspekter av vården inklusive hälsofrämjande, förebyggande av sjukdomar, diagnos och behandling av sjukdomar. Förbättrad kommunikation är därför avgörande för att förbättra patientens resultat, hälso- och socialvårdsuppsatser. Denna uppsats undersöker och förklarar kommunikation inom hälso- och sjukvården. Att förstå denna teori kan vara till hjälp för att förbättra kommunikationsprocessen inom vård och omsorg, vilket kan ha positiva effekter på patientens resultat.


Social inlärningsteori är en av de vanligaste teorierna om kommunikation. Enligt denna teori, hälso- och socialvårdsuppsatser, människor får budskap genom att observera saker när de görs. Denna teori hävdar att individen lär sig genom att observera de bästa karaktärerna och ändra sitt beteende genom att försöka kopiera den bästa praxisen eller karaktären Gibson och Hanna. Denna teori kan användas för att förbättra kommunikationen mellan vårdpersonal som sjuksköterska och läkare i Jessie fall. Att använda fallscenariot med bästa praxis kan hjälpa dem att lära sig hur man effektivt använder kommunikationsförmåga för att leverera kvalitetstjänster. Kommunikationsprocessen förklaras väl av informationsteorin om kommunikation, hälso- och socialvårdsuppsatser.


Denna teori hävdar att effektiv kommunikation beror på nyckelelement i kommunikation som inkluderar källa, massage, sändare, signal, brusmottagare och destination. Denna teori kan tillämpas inom vård och omsorg. Kommunikationen kan förbättras genom att säkerställa hälso- och socialvårdsuppsatser är väl satt före kommunikation, hälso- och socialvårdsuppsatser, överföringssätt etableras, och minimerar brus och sätter in bättre mottagare. Kommunikationsförmåga kan klassificeras som muntlig färdighet, skriftlig kommunikationsförmåga, kroppsspråk McEwen och Hälso- och socialvårdsuppsatser Hälso- och omsorgspersonal behöver ha god kommunikationsförmåga för att skapa positiva relationer med patienter och deras familjer.


Det finns tillräckligt med bevis som visar på god kommunikation mellan hälso- och sjukvårdspersonal och patienten avgör i vilken utsträckning patienten kommer att vara nöjd med tjänsterna, i vilken utsträckning patienten kommer att hälso- och socialvårdsuppsatser till deras behandlingsrecept och råd, nivån av förtroende patienten har för sjukvårdspersonal och erfarenhet av negativa medicinska händelser Silverman, Kurtz och Draper. I fallscenariot ledde bristen på korrekt kommunikationsförmåga hos läkaren till att Jessie var missnöjd med tjänsterna, försenad diagnos och behandling och förnedring.


Som sjukvårdspersonal har kommunikationsförmåga hjälpt mig att leverera bättre vårdpersonal till tjänsteanvändare på min anställningsort ett vårdhem. Det gör det möjligt för mig att bedöma de boendes välfärdsbehov och planera för deras tillfredsställelse. När interpersonell kommunikationsförmåga används på ett olämpligt sätt kan det få allvarliga effekter på processen för leverans av vårdtjänster till patienter. Till exempel ledde läkares användning av olämpliga interpersonella färdigheter till försenad diagnos av Jessicas tillstånd, vilket ledde till att hennes ofödda barn dog. Olämpliga interpersonella färdigheter som den som Jessie-läkaren visat måste hanteras. Det finns olika sätt på vilket detta kan göras. Dessa inkluderar; Utbildning – olämplig kommunikation kan hanteras genom att utbilda läkare och annan vårdpersonal om kärnkompetens som behövs för att kommunicera effektivt med patienter.


Enligt Nicholas Heiby och Hatzell påverkas arbetarnas beteenden av organisationens systempolicy och procedurer. Organisationspolicyer, procedur och system kan därför användas för att uppmuntra lämplig interpersonell kommunikation inom sjukvården. Dessa system, policyer och förfaranden bör omfatta mångfald. Olämplig interpersonell kommunikation kan också vara uppmuntrande genom att etablera en mekanism som gör att patienten kan rapportera sådant beteende till ledningen. Vid mottagande av sådana klagomål, hälso- och socialvårdsuppsatser, ledningen bör undersöka sådant beteende och vidta korrigerande åtgärder vid behov.


Korrigerande åtgärder kan innefatta varning, bestraffning och avskedande bland andra Roter, D et al n, hälso- och socialvårdsuppsatser. Patienter med särskilda kommunikationsbehov står alltid inför vissa utmaningar när det gäller att få tillgång till vård och omsorg. Till exempel hade Jessie som kommer från en annan kultur med vårdpersonal på sjukhuset svårt att få tillgång till vårdtjänster. Lyckligtvis finns det flera strategier som kan användas för att stödja personer med särskilda behov som Jessie. Dessa inkluderar användningen av MAKATON, SOLER, översättning och tolk bland annat.


SOLER är en strategi som används för att skapa en vänlig, bekväm miljö som ger en individ med särskilda kommunikationsbehov möjlighet att förmedla sitt budskap till andra. SOLER är en förkortning av beteenden som sjukvårdspersonal behöver uppvisa för att de ska kunna förbättra kommunikationen med patienter med särskilda kommunikationsbehov. Detta kommunicerar beredskap att lyssna och hjälpa. Detta visar på oro och beredskap att hjälpa. Detta ökar inte bara chansen att du hör allt som patienten säger utan visar också att du lyssnar noggrant på deras problem. MAKATON hänvisar till ett språkprogram som använder tecken, symboler och bild för att hjälpa människor att kommunicera. Detta språk används för att stödja talade ord. MAKATON är mycket användbart när individer saknar kompetens i att flytande tala ett visst språk HE Translation är en annan strategi som används för att förbättra kommunikationen mellan vårdgivare och patient med särskilda behov.


Översättning innebär att ändra verbala eller skriftliga meddelanden till en form som förstås av individer med sensorisk funktionsnedsättning eller från en annan kulturbakgrund. Om läkaren och sjuksköterskan kunde ha använt SOLER-metoden, kunde de ha skapat en bekväm och avslappnad miljö för Jessie som är avgörande för effektiv kommunikation. Tolken kunde ha hjälpt till att bryta språkbarriären som hindrade Jessie från att få tillgång till tjänster. Dessa faktorer inkluderar kulturskillnader, sensorisk funktionsnedsättning, känslomässiga svårigheter och nöd, främmande språk bland annat. Kulturskillnader har stor inverkan på kommunikationens effektivitet, hälso- och socialvårdsuppsatser.


Inom vård och omsorg, när vårdgivaren och patienten kommer från olika kulturer, kan kommunikationen vara svår. Detta beror på det faktum att något kan betyda olika saker i olika kulturer. Att upprätthålla ögonkontakter upplevs till exempel positivt i västerländsk kultur eftersom det kommunicerar intresse för konversationen medan Australien detsamma tas som arrogans. Första hälsa Nära relaterad till kulturskillnader är språkskillnad. Oförmåga att tala det främmande språket flytande kan negativt påverka effektiviteten av kommunikationen mellan patienter och vårdgivare HE Detta var fallet i Jessie fall scenario. Hennes oförmåga att tala främmande språk engelska gjorde det möjligt för henne att få tillgång till vårdtjänster.


Sensorisk deprivation påverkar också effektiviteten i kommunikationen. Nedsättning av någon av sinnena såsom syn- och hörselnedsättning påverkar individuell förmåga att skicka och ta emot meddelanden. Första hälsa Detta kan begränsa effektiviteten av hälso- och socialvårdsuppsatser med hälso- och sjukvård ge om ordentligt stöd inte är tillgängligt. Dessa lagar inkluderar dataskyddslagenHealth and Social Care Act Human Rights Act Dessa lagar påverkar kommunikationsprocessen inom vården. Till exempel föreskriver dataskyddslagen hur patientuppgifter ska samlas in, lagras, överförs och användas. Lagarna kräver att data samlas in i sekretess, skyddas mot obehörig användning och endast används för det avsedda ändamålet såvida inte patientens samtycke ger för att tillåta annan användning.


Två delar av de mänskliga rättigheterna är också viktiga. Dessa är rätten till integritet och rätten till information. Det finns olika uppförandekoder som reglerar olika vårdpersonals praktik. Nästan av alla dessa koder föreskriver hur vårdpersonal ska hantera kommunikationen med patienten. Till exempel kräver NHS:s uppförandekod att sjukvårdspersonal upprätthåller konfidentialitet mellan läkare och patient; iaktta integritet när du tar hand om patienten, vara lyhörd för kulturskillnader bland annat.


Charter hänvisar till en organisations åtagande att leverera tjänster av hög kvalitet. Enligt stadgan för NHS, hälso- och socialvårdsuppsatser, flera hälso- och socialvårdsuppsatser är gjorda av NHS-organisationer, inklusive att sätta patienten först, vara omtänksam och lyhörd för patientens behov, hälso- och socialvårdsuppsatser, jämställdhet och mångfald, särskilt när man kommunicerar. Denna stadga dikterar hur kommunikation ska hanteras i NHS-organisationer för att tillgodose behov hos individer med olika bakgrund. Det påverkar arbetarnas beteenden, hälso- och socialvårdsuppsatser, attityd och värderingar samt organisationens kultur Nicholas Heiby och Hatzell Detta innebär att organisationssystem, hälso- och socialvårdsuppsatser, Policyer och tillvägagångssätt kan därför spela en effektiv roll för att forma kommunikationen inom en hälso- och sjukvård.


Enligt Roter, D et al n. Den kommunikationspolicy och det system som används inom hälso- och sjukvården påverkar hur vården kommunicerar med patienter. Det dikterar också vilket förtroende patienterna kommer att ha för kommunikationsprocessen. Det är därför avgörande att kommunikationsprocessen mellan patienter och vårdpersonal förbättras. Att förbättra kommunikationen kan göras genom att; Utbildningspersonal - enligt Roter, et al n. Dålig kommunikation inom vård och omsorg orsakas normalt av bristande kompetens hos vårdpersonalen. Att utbilda sjukvårdspersonal kan därför bidra till att förbättra kommunikationsprocessen i en organisation.


Att omfamna mångfald – mångfald särskilt relaterat till kultur och etnicitet är det största hindret för effektiv kommunikation inom vård och omsorg anonym Omfamning hälso- och socialvårdsuppsatser kan hjälpa till att bryta denna barriär. Mångfald kan omfamnas genom att skapa uppmuntrande vårdpersonal att skapa en egen medvetenhet om annan kultur. Detta skulle hjälpa till att vidta lämpliga åtgärder som att använda mänskliga hjälpmedel som tolk och översättare. De bör också undvika att använda jargong och dialektord för att göra det lättare för personer utan medicinsk erfarenhet att förstå budskapen. Kommunikationen inom hälso- och sjukvården kan också förbättras genom att införa rätt system, policyer och rutiner.


Systemen, förfarandet och policyerna bör syfta till att bryta kommunikationsbarriärer som upplevts inom hälso- och sjukvård, inklusive mångfald, aggressivt beteende hos personal, språklig barriär bland annat. Om korrekta system, policyer och förfaranden fanns på plats i de sjukvårdsinrättningar där Jessie skulle söka medicinsk hjälp, skulle frågor som läkarens aggressiva beteende vara ohörda. Standard-IKT-paket för att stödja arbete inom vård och omsorg IKT är ett ord som används för att beskriva kommunikationsenheter och applikationer som inkluderar datorer, datornätverk samt hård- och mjukvara mobiltelefon bland Kultz Inom vård och omsorg används IKT i flera områden. av vård inklusive journalföring, erbjuda social vård på distans genom televård, bland annat användningsområde Gurlett Som vård krävs mycket patientinformation för att utföra mina uppgifter effektivt.


Nyligen införde vård- och omsorgsorganisationen jag är knuten till digitaliseringsprogram för alla boendejournaler. Att använda detta papperslösa registerhanteringssystem har gjort mitt arbete enklare. De digitala journalhanteringssystemen gör det lättare för mig att hämta och använda information. Innan systemet infördes ägnade jag mycket tid åt administrativt arbete och att tråla igenom pappersarbete. Att använda det digitala journalsystemet sparar inte bara tid utan gör det också enklare hälso- och socialvårdsuppsatser komma åt data. Att planera för vård har blivit mycket lättare för mig.


Nedan finns en skärmdump av användargränssnittet för det digitala journalhanteringssystemet, som visar exempel på patientinformation. Behöver hjälp med ditt uppdrag? Vi hälso- och socialvårdsuppsatser sammansatt ett team av kvalificerade skribenter och handledare för att hjälpa dig. Börja nu. Skicka bara in din uppgiftsinstruktion till oss så kommer våra kompetenta skribenter att producera svar som ingen annan för dig.





uppsatsprover för gymnasieansökningar



fetma, nationell rökdag, alkohol, luftföroreningar, tonårsgraviditet, HPV, livmoderhalscancer etc. för ditt lokala område och föreställer dig att du är ansvarig. visar ditt engagemang i presentationen. Bevischecklista Sammanfattning av bevis som krävs av elev Bevis presenteras Uppgift 1 Du måste inkludera följande i din diskussion för att visa en förståelse för vilken effekt socioekonomiska omständigheter kan ha på hälsan. böcker, föreläsningsanteckningar, artiklar, webbplatser måste ha länken och datumet åtkomst - kopiera och klistra inte in från webbplatsen eftersom det kommer att upptäckas på plagiatmjukvaran. Uppgift 2 Du måste ha med följande i din uppsats. Målgruppen och dess egenskaper 2.


Målgruppens behov angående din hälsofrämjande kampanj 3. Mål för hälsofrämjande 4. Särskilda mål för aktivitet 5. De resurser som kommer att behövas för din hälsofrämjande kampanj 6. Innehåll, aktivitetsmetod 7. Hur din hälsofrämjande kampanj kommer att utvärderas 8. Hur stödjer din hälsofrämjande kampanj hälsofrämjande strategier 9. Var kreativ när du håller din GRUPPpresentation. ANVÄND INTE WIKEPEDIA. Använd 1. Se till att din uppgift inte innehåller maskopi och plagiat av något slag, vilket är olagligt och drar till sig disciplinära åtgärder mot eleven. Titta på djupet på varje del med stödjande argument och bevis för och emot samt hur dessa hänger ihop med varandra.


Bedöma: Uppskatta värdet eller giltigheten av vissa fakta, uttalanden, förslag, handlingssätt etc. Jämför: Ange likheter och skillnader mellan två eller flera objekt, situationer, handlingssätt etc. Kontrast: Ange skillnaderna mellan två eller flera objekt, situationer, handlingssätt etc. Tillhandahåll bevis hämtade från ett brett spektrum av källor som både håller med och motsäger ett argument. Kom till en slutlig slutsats, basera ditt beslut på vad du bedömer vara de viktigaste faktorerna och motivera hur du har gjort ditt val.


Diskutera: Undersök ett ämne med hjälp av kommentarer eller argument, särskilt i syfte att utforska lösningar. Ditt skrivande bör ha klarhet så att komplexa procedurer eller händelseförlopp kan förstås, definiera nyckeltermer där så är lämpligt och underbyggas med relevant forskning. Identifiera: Ange namnet på organisationen eller ge detaljer om omständigheterna etc. som liknar de typer som anges i uppgiftsuppsättningen. INTERIM-uppdraget omfattar följande lärandemål: LO1 Förstå hur information om vård och omsorg ger upphov till frågor som är angelägna för allmänheten LO2 Förstå hur frågor av allmänt intresse relaterade till vård och omsorg presenteras i media.


Varje uppgift har sina egna instruktioner. VÄNLIGEN LÄS NOGGRANT. Närvaroprocenten och deltagandet i klassens handledningar kommer att bidra till att uppnå betyget Distinktion. doc eller. pdf annars kommer inlämningen inte att vara giltig och betraktas som en icke-inlämning. a Kritiskt undersöka effektiviteten av policy, ramverk och bedömningsverktyg för hantering av folkhälsosjukdomar. b Diskutera den roll som hälsosköterskan och det multidisciplinära teamet spelar när det gäller att ge individer och befolkningar makt för ett hälsosammare samhälle. Målet med denna uppgift är att bedriva forskning om epidemiologin för en sjukdom eller hälsotillstånd som intresserar dig. Du kommer att välja en sjukdom eller ett tillstånd genom att bedriva forskning i den publicerade vetenskapliga litteraturen för att svara på en fråga och förbereda ett kortfattat faktablad som beskriver sjukdomen.


Hur definieras och diagnostiseras det? Beskriv dess symtom, sjuklighet och dödlighet. Finns det ett känt medel eller orsak till sjukdomen? Om orsaken inte är helt förstådd, vilka är de främsta kandidaterna för orsaker? Varierar sjukdomen med undergrupper? Populationer avser grupper som kan beskrivas enligt deras olika egenskaper, såsom ålder, kön, utbildning, inkomst eller geografisk plats. Om det finns uppgifter om prevalens, inkludera dessa också. B Diskutera anledningarna till att hälsofrämjande kampanjer kan lanseras. Ge exempel från din forskning om hälsofrämjande kampanj och varför den lanserades? Blev det lyckat? Föreslå tre skäl för att utvärdera ett hälsofrämjande. E Förklara hur du kan bedöma en förändring av attityd eller beteende hos klienter efter en hälsofrämjande kampanj.


F En grupp studenter arrangerade ett småskaligt hälsofrämjande om hälsosam kost i ett byhus nära en livlig stormarknad. De blev besvikna när de upptäckte att endast 20 personer kom in och några av dem var släktingar till eleverna. Diskutera möjliga orsaker till att befordrannärvaron var en besvikelse. Diskutera dessa materials lämplighet och relevans. Föreslå och motivera eventuellt annat material som gruppen kan ha använt. H Efter mycket bråk och debatt kom studenterna fram till att det inte var meningsfullt att göra en analys eller utvärdering av hälsofrämjandet då så få personer deltog.


Kommentera detta beslut. Till exempel ledde läkares användning av olämpliga interpersonella färdigheter till försenad diagnos av Jessicas tillstånd, vilket ledde till att hennes ofödda barn dog. Olämpliga interpersonella färdigheter som den som Jessie-läkaren visat måste hanteras. Det finns olika sätt på vilket detta kan göras. Dessa inkluderar; Utbildning – olämplig kommunikation kan hanteras genom att utbilda läkare och annan vårdpersonal om kärnkompetens som behövs för att kommunicera effektivt med patienter. Enligt Nicholas Heiby och Hatzell påverkas arbetarnas beteenden av organisationens systempolicy och procedurer.


Organisationspolicyer, procedur och system kan därför användas för att uppmuntra lämplig interpersonell kommunikation inom sjukvården. Dessa system, policyer och förfaranden bör omfatta mångfald. Olämplig interpersonell kommunikation kan också vara uppmuntrande genom att etablera en mekanism som gör att patienten kan rapportera sådant beteende till ledningen. Efter att ha tagit emot sådana klagomål bör ledningen undersöka sådant beteende och vidta korrigerande åtgärder vid behov. Korrigerande åtgärder kan innefatta varning, bestraffning och avskedande bland andra Roter, D et al n.


Patienter med särskilda kommunikationsbehov står alltid inför vissa utmaningar när det gäller att få tillgång till vård och omsorg. Till exempel hade Jessie som kommer från en annan kultur med vårdpersonal på sjukhuset svårt att få tillgång till vårdtjänster. Lyckligtvis finns det flera strategier som kan användas för att stödja personer med särskilda behov som Jessie. Dessa inkluderar användningen av MAKATON, SOLER, översättning och tolk bland annat. SOLER är en strategi som används för att skapa en vänlig, bekväm miljö som ger en individ med särskilda kommunikationsbehov möjlighet att förmedla sitt budskap till andra. SOLER är en förkortning av beteenden som sjukvårdspersonal behöver uppvisa för att de ska kunna förbättra kommunikationen med patienter med särskilda kommunikationsbehov.


Detta kommunicerar beredskap att lyssna och hjälpa. Detta visar på oro och beredskap att hjälpa. Detta ökar inte bara chansen att du hör allt som patienten säger utan visar också att du lyssnar noggrant på deras problem. MAKATON hänvisar till ett språkprogram som använder tecken, symboler och bild för att hjälpa människor att kommunicera. Detta språk används för att stödja talade ord. MAKATON är mycket användbart när individer saknar kompetens i att flytande tala ett visst språk HE Translation är en annan strategi som används för att förbättra kommunikationen mellan vårdgivare och patient med särskilda behov. Översättning innebär att ändra verbala eller skriftliga meddelanden till en form som förstås av individer med sensorisk funktionsnedsättning eller från en annan kulturbakgrund.


Om läkaren och sjuksköterskan kunde ha använt SOLER-metoden, kunde de ha skapat en bekväm och avslappnad miljö för Jessie som är avgörande för effektiv kommunikation. Tolken kunde ha hjälpt till att bryta språkbarriären som hindrade Jessie från att få tillgång till tjänster. Dessa faktorer inkluderar kulturskillnader, sensorisk funktionsnedsättning, känslomässiga svårigheter och nöd, främmande språk bland annat. Kulturskillnader har stor inverkan på kommunikationens effektivitet. Inom vård och omsorg, när vårdgivaren och patienten kommer från olika kulturer, kan kommunikationen vara svår.


Detta beror på det faktum att något kan betyda olika saker i olika kulturer. Att upprätthålla ögonkontakter upplevs till exempel positivt i västerländsk kultur eftersom det kommunicerar intresse för konversationen medan Australien detsamma tas som arrogans. Första hälsa Nära relaterad till kulturskillnader är språkskillnad. Oförmåga att tala det främmande språket flytande kan negativt påverka effektiviteten av kommunikationen mellan patienter och vårdgivare HE Detta var fallet i Jessie fall scenario. Hennes oförmåga att tala främmande språk engelska gjorde det möjligt för henne att få tillgång till vårdtjänster.


Sensorisk deprivation påverkar också effektiviteten i kommunikationen. Nedsättning av någon av sinnena såsom syn- och hörselnedsättning påverkar individens förmåga att skicka och ta emot meddelanden. Första hälsa Detta kan begränsa effektiviteten i kommunikationen med hälso- och sjukvården om korrekt stöd inte är tillgängligt. Dessa lagar inkluderar dataskyddslagen, hälso- och sjukvårdslagen, lagen om mänskliga rättigheter. Dessa lagar påverkar kommunikationsprocessen inom hälso- och sjukvården. Till exempel föreskriver dataskyddslagen hur patientuppgifter ska samlas in, lagras, överförs och användas.


Lagarna kräver att data samlas in i sekretess, skyddas mot obehörig användning och endast används för det avsedda ändamålet såvida inte patientens samtycke ger för att tillåta annan användning. Två delar av de mänskliga rättigheterna är också viktiga. Dessa är rätten till integritet och rätten till information. Det finns olika uppförandekoder som reglerar olika vårdpersonals praktik. Nästan av alla dessa koder föreskriver hur vårdpersonal ska hantera kommunikationen med patienten. Till exempel kräver NHS:s uppförandekod att sjukvårdspersonal upprätthåller konfidentialitet mellan läkare och patient; iaktta integritet när du tar hand om patienten, vara lyhörd för kulturskillnader bland annat.


Charter hänvisar till en organisations åtagande att leverera tjänster av hög kvalitet. Enligt stadgan för NHS görs flera åtaganden av NHS-organisationer, inklusive att sätta patienten först, vara omtänksam och lyhörd för patientbehov, jämlikhet och mångfald, särskilt när man kommunicerar. Denna stadga dikterar hur kommunikation ska hanteras i NHS-organisationer för att tillgodose behov hos individer med olika bakgrund. Det påverkar arbetarnas beteenden, attityder och värderingar samt organisationens kultur Nicholas Heiby och Hatzell. Detta innebär att organisationssystem, policyer och förfaranden därför kan spela en effektiv roll i att forma kommunikationen i en hälso- och sjukvård.


Enligt Roter, D et al n. d , de kommunikationspolicyer och det system som används inom hälso- och sjukvården påverkar hur vården kommunicerar med patienter. Det dikterar också vilket förtroende patienterna kommer att ha för kommunikationsprocessen. Det är därför avgörande att kommunikationsprocessen mellan patienter och vårdpersonal förbättras. Att förbättra kommunikationen kan göras genom att; Utbildningspersonal - enligt Roter, et al n. d, dålig kommunikation inom vård och omsorg orsakas normalt av bristande kompetens hos vårdpersonalen. Att utbilda sjukvårdspersonal kan därför bidra till att förbättra kommunikationsprocessen i en organisation. Att omfamna mångfald – mångfald, särskilt när det gäller kultur och etnicitet är det största hindret för effektiv kommunikation inom hälso- och sjukvården anonym Att omfamna mångfald kan hjälpa till att bryta denna barriär.


Mångfald kan omfamnas genom att skapa uppmuntrande vårdpersonal att skapa en egen medvetenhet om annan kultur. Detta skulle hjälpa till att vidta lämpliga åtgärder som att använda mänskliga hjälpmedel som tolk och översättare. De bör också undvika att använda jargong och dialektord för att göra det lättare för personer utan medicinsk erfarenhet att förstå budskapen. Kommunikationen inom hälso- och sjukvården kan också förbättras genom att införa rätt system, policyer och rutiner. Systemen, förfarandet och policyerna bör syfta till att bryta kommunikationsbarriärer som upplevts inom hälso- och sjukvård, inklusive mångfald, aggressivt beteende hos personal, språklig barriär bland annat.


Om korrekta system, policyer och förfaranden fanns på plats i de sjukvårdsinrättningar där Jessie skulle söka medicinsk hjälp, skulle frågor som läkarens aggressiva beteende vara ohörda. Standard IKT-paket för att stödja arbete inom vård och omsorg IKT är ett ord som används för att beskriva kommunikationsenheter och applikationer som inkluderar datorer, datornätverk samt hård- och mjukvara mobiltelefon bland Kultz Inom vård och omsorg används IKT i flera områden. av vård inklusive journalföring, erbjuda social vård på distans genom televård, bland annat användningsområde Gurlett Som vård krävs mycket patientinformation för att utföra mina uppgifter effektivt.


Nyligen införde vård- och omsorgsorganisationen jag är knuten till digitaliseringsprogram för alla boendejournaler. Att använda detta papperslösa registerhanteringssystem har gjort mitt arbete enklare. De digitala journalhanteringssystemen gör det lättare för mig att hämta och använda information. Innan systemet infördes ägnade jag mycket tid åt administrativt arbete och att tråla igenom pappersarbete. Att använda det digitala journalsystemet sparar mig inte bara tid utan gör det också lättare att komma åt data. Att planera för vård har blivit mycket lättare för mig. Nedan finns en skärmdump av användargränssnittet för det digitala journalhanteringssystemet, som visar exempel på patientinformation.

No comments:

Post a Comment